Hej Bloggen
Her er vores slides om scenarios
Hold 4: Rasmus, Morten, Signe & Emily
Scenarios
(present and future)
2. Formål
Metode til at designe “human-computer interaction”, i forhold til at være som artefakter af menneskelig aktivitet
- Visualisering af potentielle, forskellige outcomes
- Refleksion
- “step by step” visualisering
- Vision (Lowgren, Stolterman (2007) s 81)
- A “soft” prototype (Carroll (1999) s 3)
En agents or actor, der har et formål
3. Hvordan
- Movie scenarios (brug af kamera som materiale)
- Repræsentation over for eventuelle kunder (mental “skitse/film”)
- Fokuseret på de/alle de mulige outcomes
- Actor (video, live fremvisning)
- Agent (opdigtet karakter)
- (stakeholders)
4. Fordele/ulemper
Cons:
- Man kan ikke se ind i fremtiden
- Stressfaktor over det ukendte
- Svært at forestille sig det, man ikke endnu ved
Pros:
- En grov skitse af mange forskellige alternativer
- Tage højder for potentielle forandringer i situationen
- Katastrofe forebyggelse
- Scenarier gør at man reflekterer over designet. Carroll p 3
- Mulighed for at se tilbage og forbedre til fremtiden
- Tidskrævende
Kommentarer
Send en kommentar