Scenarios

Hej Bloggen
Her er vores slides om scenarios


Hold 4: Rasmus, Morten, Signe & Emily

Scenarios
(present and future)


2. Formål

Metode til at designe “human-computer interaction”, i forhold til at være som artefakter af menneskelig aktivitet
  • Visualisering af potentielle, forskellige outcomes
  • Refleksion
  • “step by step” visualisering
  • Vision (Lowgren, Stolterman (2007) s 81)
  • A “soft” prototype (Carroll (1999) s 3)

En agents or actor, der har et formål

3. Hvordan

  • Movie scenarios (brug af kamera som materiale)
  • Repræsentation over for eventuelle kunder (mental “skitse/film”)
  • Fokuseret på de/alle de mulige outcomes
  • Actor (video, live fremvisning)
  • Agent (opdigtet karakter)
  • (stakeholders)
4. Fordele/ulemper

Cons:
  • Man kan ikke se ind i fremtiden
  • Stressfaktor over det ukendte
  • Svært at forestille sig det, man ikke endnu ved
Pros:
  • En grov skitse af mange forskellige alternativer
  • Tage højder for potentielle forandringer i situationen
  • Katastrofe forebyggelse
  • Scenarier gør at man reflekterer over designet. Carroll p 3
  • Mulighed for at se tilbage og forbedre til fremtiden
  • Tidskrævende

Kommentarer